«یسنا» ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه زمانی تپش قلب نگران کننده است؟ | علائم حمله قلبی را بشناسید
سرخط خبرها

زمین‌گیر شدن باند اسکیمری در مشهد | دارودسته پرتقال‌فروش پیدا شد!

  • کد خبر: ۱۰۶۰۴۴
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
زمین‌گیر شدن باند اسکیمری در مشهد | دارودسته پرتقال‌فروش پیدا شد!
باند اسکیمری که حساب ۴۰ مشهدی را خالی کرده بودند، زمین‌گیر شدند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای مرکز خراسان رضوی مراجعه کرد و مدعی شد که حساب بانکی اش به طرزی نامعلوم هدف سرقت قرار گرفته و ۲۶۰ میلیون ریال (هزینه عمل جراحی پسرش) برداشت شده است. در ادامه بررسی‌های پرونده مشخص شد که شاکی، آخرین بار به یک میوه فروش بساطی مراجعه و مقداری پرتقال خریداری کرده است. مأموران اداره فضای مجازی با این احتمال که اطلاعات حساب مال باخته هک شده باشد تحقیقات خود را برای شناسایی میوه فروش بساطی ادامه دادند.

در این میان پرونده دیگری به پلیس فتای مرکز استان ارجاع داده شد. در این پرونده نیز فردی با شگردی مشابه هدف کلاهبرداری قرار گرفته و ۵۴۰ میلیون ریال (هزینه خرید جهیزیه) دخترش به صورت غیر مجاز از سوی فرد یا افرادی برداشت شده بود. تحقیقات پلیسی این پرونده نیز به سرنخ پرونده قبلی یعنی همان میوه فروشی بساطی رسید. شاکی این پرونده نیز مدعی شد که آخرین بار از میوه فروش وانتی یک کیلو موز خریداری کرده است که ساعتی پس از آن حساب بانکی اش صفر شده است.

گشوده شدن ده‌ها پرونده دیگر

بررسی‌های مجریان قانونی برای شناسایی میوه فروش بساطی ادامه داشت که چند پرونده مشابه دیگر نیز در مرکز پلیس فتای استان گشوده شد. در میان شکات این پرونده‌ها کارگر ساختمانی حضور داشت که مدعی شد دوازده میلیون ریال (دستمزد کارش) را از داخل کارت بانکی اش سرقت کرده اند. او و دیگر شکات پرونده‌ها همگی مدعی شدند که آخرین بار از یک وانت میوه فروش پرتقال، موز و سیب خریداری کرده اند.

در ادامه این تحقیقات اطلاعات تازه تری به دست آمد که نشان می‌داد شکات پس از خرید میوه کارت بانکی خود را در اختیار فرد کلاهبردار قرار داده اند. متهم پس از کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان مدعی شده که تراکنش بانکی ناموفق بوده و مال باختگان مبلغ مورد نظر را به صورت اینترنتی برایش واریز کنند. با به دست آمدن این سرنخ احتمال کپی اطلاعات کارت بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر مطرح شد و مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند.

ردزنی متهمان در مناطق مختلف مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: با توجه به تعداد بالای شکات و حساسیت این پرونده هدایت تیم تحقیقات پلیسی بر عهده سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان قرار گرفت. ضابطان قضایی در روند بررسی‌های تخصصی خود به اطلاعات دیگری دست یافتند که نشان می‌داد گرداننده این اقدام مجرمانه فردی سابقه دار است که به همراه چهار تن دیگر این نقشه شیادانه را طرح ریزی و اجرا کرده است.
سردار سرتیپ کاظم تقوی افزود: تحقیقات پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران رد متهمان را در چند نقطه از مشهد زدند و در یک عملیات تعقیب و گریز پنج متهم را در مخفیگاه هایشان دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای مرتبط به اقدام مجرمانه آن‌ها را کشف کردند.

سردسته باند، زندانی فراری بود

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: متهمان کمتر از سی سال سن دارند و از چندی قبل در قالب یک باند فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده اند. سردسته این باند سه سابقه کیفری در حوزه فیشینگ کارت‌های بانکی دارد که در آخرین بار پس از دستگیری و انتقال به زندان با قرار وثیقه آزاد شده است. او پس از خروج از زندان متواری شده و برای ادامه محکومیت خود به زندان بازنگشته است. این فرد با همدستی چهار متهم دیگر قبل از تعطیلات نوروزی باند کلاهبرداری تحت عنوان سرقت‌های اسکیمری را راه اندازی و نقشه‌های شوم خود را عملی کرده اند.

سردار تقوی بیان کرد: مأموران ما در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان یک دستگاه اسکیمر، بیش از صد عدد کارت بانکی که هنوز موفق به نقد کردن آن نشده بودند، به همراه دو دستگاه کنسول بازی رایانه‌ای و تعدادی گوشی تلفن همراه هوشمند که از راه وجوه نامشروع خریداری شده بودند را کشف کردند.

فعالیت مجرمانه در ۵۰ روز

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: بنا بر تحقیقات صورت گرفته درباره این پرونده متهمان در ۵۰ روز گذشته تاکنون به حساب بانکی بیش از ۴۰ نفر به میزان ۵ میلیارد ریال با شگرد اسکیمر دستبرد زده اند. البته احتمال افزایش مال باختگان و میزان رقم کلاهبرداری متهمان وجود دارد و تحقیقات مأموران ما در پلیس فتای استان همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->